Helena Paparizou|Official fan club

Σάββατο 10 Μαρτίου 2012

Έλενα Παπαρίζου: "Ο μπαμπάς δεν ήθελε να κλαίω"

Τρια χρόνια μετά την τραγωδία η Έλενα Παπαρίζου είναι έτοιμη για ένα comeback στη Σουηδία και το Melodifestivalen. O ξαφνικός θάνατος του πατέρα της, Γιώργου, την έκανε να αφήσει τη Σουηδία. Μετά από τρία χρόνια η σταρ Έλενα Παπαρίζου, 30, σταματάει να κρύβεται.

- Δεν είμαι θυμωμένη πια, λέει.

Όπως κάθε φορά γιόρτασε η ελληνική κοινότητα τα Χριστούγεννα με μια μεγάλη γιορτή στη Backa στο Γκέτεμποργκ το 2008.Αλλά ξαφνικά κατέρρευσε ο πρόεδρος και πατέρας της Έλενας, Γιώργος Παπαρίζος, 60. Η καρδιά του σταμάτησε να χτυπά. Χρειάστηκαν παραπάνω από 20 λεπτά για να έρθει το ασθενοφόρο γιατί η περιοχή ήταν "υψηλού κινδύνου". Το προσωπικό του ασθενοφόρου ήταν αναγκασμένο να περιμένει αστυνομική συνοδεία. Όταν έφτασε ήταν πολύ αργά. Ο Γιώργος πέθανε στα χέρια της αδερφής της Έλενας, Αρετή.

Τρία χρόνια και κάτι από το χαμό του πατέρα της η Ελληνοσουηδέζα Έλενα Παπαρίζου είναι πίσω στη Σουηδία, σε ένα ξενοδοχείο στην κεντρική Στοκχόλμη. Λέει πως ήταν εν αγνοία της σε ένα νυχτερινό κέντρο διασκέδασης στη σκηνή στην Αθήνα, ενώ ο πατέρας της πέθανε. Όταν κατέβηκε από τη σκηνή στις 4 και μισή το πρωί είδε μπροστά της μεταξύ άλλων, τον αδελφό της, ένα γείτονα, ένα φίλο της και ένα ψυχοθεραπευτή.

- Μου είπαν ότι ο πατέρας μου έπαθε έμφραγμα αλλά όχι ότι είχε πεθάνει. Με έπιασε πανικός. Πήρα άδεια για να πάω στο σπίτι, οπότε πήρα το αεροπλάνο και πήγα στο Γκέτεμποργκ, λέει η Έλενα.

Στο Landvetter έμαθε την αλήθεια.

- Περίμενα τη βαλίτσα μου και τότε λύγησε ο αδερφός μου. Τότε μου είπε ότι ο πατέρας μας είχε πεθάνει. Έχασα τη γη κάτω από τα πόδια μου, τον ευατό μου, τα πάντα. Κατέρρευσα στο πάτωμα και άρχισα να κλαίω.

Στο σπίτι της μαμάς της, Ευφροσύνη, στο Γκέτεμποργκ συνάντησε τους συγγενείς της και φίλους σε μεγάλη θλίψη. Ζήτησε δικαίωση. Ενώ η Έλενα σκέφτεται πάλι εκείνη την ημέρα, σωπαίνει, και κρύβει το πρόσωπό της.

- Δεν έχω κλάψει για πολύ καιρό, όταν σκεφτόμουν τον μπαμπά μου, αλλά έρχονται όλες οι εικόνες μπροστά μου. Το έχω ξεπεράσει, έχω υποσχεθεί στον εαυτό μου να μην κλάψω. Επειδή είμαι δυνατή. Δεν ήθελε (ο πατέρας της) να κλάψω.

Σκουπίζει τα δάκρυά της και συνεχίζει:
- Σκέφτομαι πιο πολύ τη μαμά μου. Έχασε τον σύντροφό της. Ήταν τόσο καλά μαζί.

Η Έλενα συνέρχεται. Εκτός από την προσπάθεια να αντιμετωπίσουν τη θλίψη, η οικογένεια Παπαρίζου έψαξε δικαίωση μετά από όσα συνέβησαν. Έστειλαν μια αίτηση στην υγειονομική περίθαλψη το 2009, όπου ρώτησαν γιατί τα ασθενοφόρα πρέπει να περιμένουν την αστυνομία, πριν πάνε σε περιοχή "υψηλού κινδύνου". Και απορρίφθηκαν.
"Δούλεψα σκληρά"
2010 απορρίφθηκε ξανά η αίτηση της οικογένειας στο διοικητικό δίκαιο.

- Η οικογένειά μου αισθάνθηκε τόσο άσχημα. Θέλω να καταργηθούν όλες οι επικίνδυνες ζώνες. Δεν θέλω να συμβεί αυτό σε κανέναν άλλο. Έχουν απορρίψει τις ενστάσεις μας, αλλά θα ρίχνω για πάντα την ευθύνη σ' αυτούς, λέει η Έλενα.

Το 2009, η Έλενα σχεδίαζε να κάνει ένα comeback στη Σουηδία, αλλά το άφησε για το μέλλον.

- Αλλά δεν έκανα διάλειμμα. Αντ' αυτού, δούλεψα σκληρά στην Ελλάδα. Δεν κατάφερα να κάτσω ούτε ένα δευτερόλεπτο στο σπίτι.

Επίσης άρχισε να κάνει θεραπεία.

- Δεν ήθελα να γυρίσω πίσω στη Σουηδία με αυτή την επιθετική συμπεριφορά μετά απ' ό,τι εγώ και η οικογένειά μου περάσαμε με τον πατέρα μου. Δεν θέλω καμία οικογένεια να αισθάνεται ότι έχουν χάσει ένα άτομο χωρίς λόγο, γιατί έτσι αισθανόμαστε εμείς. Είναι απαίσιο.

Τώρα δεν κρύβεται πια η Έλενα από τη Σουηδία.

- Δεν είμαι θυμωμένη πια. Δεν αισθάνομαι πλέον θυμό και πίκρα.

Την άνοιξη, θα συμμετέχει στο "Let's Dance". Σήμερα το βράδυ θα είναι στη σκηνή του Melodifestivalen στο Globen, μπροστά από πολλά εκατομμύρια Σουηδούς θεατές, και θα ερμηνεύσει το περσινό νικητήριο τραγούδι "Popular".

Θα είναι ένα μεγάλο show με 23 χορευτές.

- Ο Christer Björkman τηλεφώνησε τη σωστή στιγμή. Θα είναι μια ξεχωριστή εμπειρία για μένα. Πέρσι, υποστήριζα τόσο πολύ τον Eric Saade σε σημείο που νόμιζα ότι οι αντίχειρές μου θα σπάσουν (fingers crossed που λέμε) και ήμουν ενθουσιασμένη που η Σουηδία πήρε μια καλή θέση.
Θα μείνει για να παλέψει.

Τελευταία φορά που ήταν σε σουηδική σκηνή ήταν περίπου πριν από έξι χρόνια. Είχε πρόσφατα κερδίσει την Eurovision με το "My Number One" και ξεκίνησε μια διεθνή καριέρα. Από τότε έχει κυκλοφορήσει τρεις δίσκους στην Ελλάδα.

- Ο Christer Björkman προσπάθησε να με κάνει συμμετάσχω στο Melodifestivalen αρκετές φορές. Αλλά εγώ δεν θα διαγωνιστώ ποτέ.

Η 30χρονη τραγουδίστρια ζει εδώ και αρκετά χρόνια στην ελληνική πρωτεύουσα την Αθήνα.

Παρά την οικονομική κρίση της χώρας, δεν προτίθεται να επιστρέψει στη Σουηδία.

- Δεν με νοιάζει τι λένε οι πολιτικοί και δεν με νοιάζει τι κάνουν στο Κοινοβούλιο, μπορούν να χτυπάν το κεφάλι τους στον τοίχο αν θέλουν. Πάντα οι φτωχοί την πληρώνουν. Αγαπώ αυτή τη χώρα και έχω την πρόθεση να μείνω και να παλέψω, λέει.

Ακόμη και η μουσική βιομηχανία έχει πληγεί σκληρά από την κρίση.

- Όταν πήγα στην Ελλάδα, εργαζόμουν πέντε ή έξι φορές την εβδομάδα. Τώρα έχει μειωθεί στις δύο ημέρες την εβδομάδα και οι μισθοί μειώθηκαν κατά το ήμισυ.

"Αισθάνομαι άνετα που μεγαλώνω"

Η Έλενα πιάνει με χιούμορ το στομάχι της. Έξι μήνες μετά το θάνατο του πατέρα της Γιώργου υπέστη βρογχοκήλη, δηλαδή, διεύρυνση θυρεοειδούς.

- Έβαλα 10 κιλά σε κάτι παραπάνω από ένα μήνα. Ήμουν συνεχώς κουρασμένη, είχα προβλήματα στον ύπνο και χάλια διάθεση. Είναι σαν να έχεις PMS είκοσι τέσσερις ώρες την ημέρα.

Από το 2010, η Έλενα Παπαρίζου παίρνει Levaxin, και είναι τυχερή που δεν χρειάζεται χειρουργική επέμβαση.

- Έχω δύο εξογκώματα στο λαιμό που μπορούν να αφαιρεθούν χειρουργικά, είναι λίγο πρησμένα και μερικές φορές γεμίζουν με υγρό.

Δεν έχει αισθανθεί τόσο καλά όπως νιώθει σήμερα.

- Αγαπώ το σώμα μου και αισθάνομαι καλά που μεγαλώνω. Εξακολουθώ να ακούω ότι πρέπει να χάσω βάρος, αλλά στέκομαι όρθια.
Η Έλενα για το Melodifestivalen: Μερικά πράγματα πρέπει να είναι πολύτιμα. Το να συμμετέχεις κάθε χρόνο στο Melodifestivalen είναι σαν να τρως σούπα με μπιζέλια κάθε μέρα. Δεν έχει καμία γεύση στο τέλος. Πρέπει να αφήσεις κάποια highlights. Το 2005 θα είναι πάντα ένα από τα καλύτερά μου χρόνια, δούλευα μέρα και νύχτα.

...το ότι είναι σούπερ σταρ στην Ελλάδα: Έχω πει "όχι" σε πολλά, αλλά τον περασμένο χειμώνα κάθισα στην κριτική επιτροπή του "Dancing On Ice", κάνω πολλά show στα μεγάλα νυχτερινά κέντρα σε όλη τη χώρα. Στη σκηνή μπορώ να είμαι η απόλυτη ντίβα, αλλά όταν κατεβαίνω από τη σκηνή, είμαι όπως όλοι οι άλλοι. Τότε είμαι Έλενα.

... φοβίες της: Μετά την σχέση μου που τελείωσε πήγα σπίτι στη Σουηδία και ξεκίνησα γνωστική θεραπεία. Είχα κολλήσει σε έναν φαύλο κύκλο, είχα κρίσεις πανικού και πολλές φοβίες όπως αγοραφοβία, κλειστοφοβία και υψοφοβία. Για ένα διάστημα έβγαινα με το ζόρι για να πετάξω τα σκουπίδια.



ΕΥΧΑΡΙΣΤΟΥΜΕ ΘΕΡΜΑ ΤΟ www.helenapaparizouclub.gr για την σκληρή δουλειά και την μετάφραση της τόσο μεγάλης συνέντευξης από τα σουηδικά στα ελληνικά!

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου